Kέντρο εκπαίδευσης πιλότων της Lufthansa

Η Lufthansa επέλεξε το Φίνιξ της Αριζόνα και όχι κάποια περιοχή στην Γερμανία λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών, που δίνουν δυνατότητα πτήσεων 355 ημέρες το χρόνο καθώς και της πολύ χαμηλής κίνησης στον εναέριο χώρο της συγκεκριμένης πολιτείας.

Εξαιτίας αυτών των χαρακτηριστικών οι ακυρώσεις των εκπαιδευτικών πτήσεων είναι κάτω του 5%. Στο Lufthansa Training center Arizona απασχολούνται 105 εργαζόμενοι (εκπαιδευτές, μηχανικοί, διοικητικοί υπάλληλοι) και διαθέτει 32 εκπαιδευτικά αεροπλάνα, 26 Beechcraft Bonanza και 6 Grob 120A.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Lufthansa εγκατέστησε το Lufthansa Training center Arizona στο αεροδρόμιο Goodyear Airport λίγα μίλια έξω από το Φίνιξ.

Εκεί μας υποδέχτηκε ο διευθυντής της σχολής, πιλότος Matthias Kippenberg, ο οποίος αρχικά μάς εξήγησε τον τρόπο επιλογής των εκπαιδευομένων. Κάθε χρόνο 6.500 υποψήφιοι κάνουν αίτηση από τους οποίους στο τέλος θα επιλεγούν το πολύ 250 με 300.

Απαραίτητα προσόντα για τους υποψηφίους είναι να έχουν λάβει το Abitur (αντίστοιχο του απολυτήριου Λυκείου), να μιλούν την Γερμανική και Αγγλική και να τηρούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια υγείας ειδικά ως προς την όραση.

Τέσσερα στάδια αξιολόγησης

Οι υποψήφιοι που τηρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις θα πρέπει να περάσουν τέσσερα στάδια αξιολόγησης προκειμένου να γίνουν πιλότοι της Lufthansa. Αρχικά, επί γερμανικού εδάφους, στο 1ο στάδιο ειδικοί εκπαιδευτές και ψυχολόγοι εξετάζουν την προσωπικότητα, τις γνώσεις, τις επιχειρησιακές δεξιότητες αλλά και τα ηγετικά χαρακτηριστικά του κάθε υποψηφίου.  Στο 2ο στάδιο, που ονομάζεται Company Qualification, εξετάζονται η τεχνική, διαδικαστική, διαπροσωπική επάρκεια καθώς και πώς λειτουργούν κάτω υπό πίεση.

Οι υποψήφιοι που θα περάσουν τα δύο πρώτα στάδια θα μπουν στο 3ο στάδιο που ξεκινάει το pilot school. Σε αυτό το στάδιο που πραγματοποιείται στο εκπαιδευτικό κέντρο της Lufthansa στη Βρέμη οι εκπαιδευόμενοι θα πραγματοποιήσουν 440 ώρες θεωρητικών. Τα τρία πρώτα στάδια πραγματοποιούνται επί γερμανικού εδάφους είτε στη Βρέμη είτε στο Αμβούργο. Στη συνέχεια, το 4ο στάδιο, που είναι το βασικό πρόγραμμα και πραγματοποιείται στο Goodyear Airport, διαρκεί τέσσερις μήνες και περιλαμβάνει  86 ώρες πτήσεων και 28 ώρες solo πτήσεων. Μετά θα επιστρέψουν στη Βρέμη όπου θα πρέπει να πραγματοποιήσουν επιπλέον 440 ώρες θεωρίας  και 135 ώρες πτήσης σε δύο τύπους αεροπλάνων.  Τέλος, υπάρχει μία ενδιάμεση φάση 32 ωρών πτήσεων σε εξομοιωτή. Αφού αποφασιστεί ποιον τύπο αεροπλάνου θα κυβερνήσουν, θα πραγματοποιήσουν 42 ώρες στον αντίστοιχο εξομοιωτή πτήσεων.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης που διαρκεί συνολικά 22 μήνες, όλοι οι εκπαιδευόμενοι είναι υποχρεωμένοι για ένα διάστημα 4 με 8 μηνών να εργαστούν σε διάφορα τμήματα της Lufthansa προκειμένου να έχουν αντίληψη για το τρόπο λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων.

Η εκπαίδευση κάθε πιλότου κοστίζει στη Lufthansa 110.000 ευρώ. Από αυτό το κόστος οι υποψήφιοι με το που προσληφθούν πρέπει να αποπληρώσουν τα 60.000 ευρώ σε ενα διάστημα 8 με 10 έτη. Ο αρχικός μισθός ενός πιλότου της Lufthansa είναι 60.000 ευρώ το χρόνο και μπορεί να φτάσει τα 180.000 για τους πιλότους που πετάνε τα πολύ μεγάλα αεροσκάφη τύπου Airbus A380 καιJumbo 747-8.

Η πορεία ενός κυβερνήτη από την ημέρα που θα προσληφθεί είναι η εξής:

  • Co pilot short range ? Δεύτερος πιλότος μικρών αποστάσεων
  • Co pilot Long range ? Δεύτερος πιλότος μεγάλων αποστάσεων
  • Pilot short range ? Πρώτος πιλότος μικρών αποστάσεων
  • Pilot Long range ?Πρώτος πιλότος μεγάλων αποστάσεων

Έπειτα από τη διεξοδική ενημέρωση για το πρόγραμμα εκπαίδευσης ο διευθυντής της σχολής μάς ξενάγησε στους ξενώνες και τις εγκαταστάσεις όπου φιλοξενούνται για 4 μήνες οι εκπαιδευόμενοι. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν ξενώνες που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι 550 άτομα, και διαθέτουν γήπεδα μπάσκετ, τένις, πισίνες και χώρο BBQ για τον ελεύθερο χρόνο των εκπαιδευομένων.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον εξομοιωτή πτήσεων, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να πετάξουμε ? εικονικά πάντα.

Για το τέλος το Lufthansa Training center Arizona μας επιφύλασσε το καλύτερο: μία πτήση μισής ώρας με έναν εκπαιδευτή της σχολής πάνω από την έρημο της Αριζόνα.

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/755349